Szosa Chełmińska | Mickiewicza | Szeroka i Królowej Jadwigi
Nieszawska | Trasa Średnicowa Północna | WZDR | Trasa Średnicowa Północna etap II
Dybowska | JAR | Szosa Chełmińska II | Turystyczna
Nieszawska | Trasa Średnicowa Północna | WZDR | Trasa Średnicowa Północna etap II
Dybowska | JAR | Szosa Chełmińska II | Turystyczna
JAR
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego W ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2007-2013
Nazwa projektu: Uzbrojenie terenów inwestycyjnych położonych w rejonie ulic: Grudziądzka, Polna, Ugory.
Informacja III
Miejski Zarząd Dróg kontynuuje uzbrajanie terenów inwestycyjnych JAR, położonych w północnej części miasta przy trasie wylotowej na Gdańsk. W zakresie uzbrajania terenu znalazły się rozwiązania drogowe wraz z oświetleniem, kanalizacją deszczową, infrastrukturą wodociągową i kanalizacją sanitarną. Dzięki dofinansowaniu ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego realizowana jest budowa ul. Fortecznej oraz fragmentów ul. Polnej i ul. Strobanda. Pozostałe odcinki budowanych dróg realizowane są w oparciu o środki z budżetu miasta. Całe przedsięwzięcie ma na celu zwiększenie atrakcyjności inwestycyjnej tego obszaru i przygotowanie go pod potrzeby potencjalnych inwestorów.
W ramach terenów inwestycyjnych JAR swoje miejsce znalazł obszar przewidziany dla realizacji budownictwa mieszkaniowego (na zdjęciu budynki przy ul. Watzenrodego)
Rewitalizacja terenów JAR stanowi istotny element rozwoju miasta i jest efektem konsekwentnej polityki władz samorządowych Torunia, której celem jest rozwój gospodarczy i podnoszenie atrakcyjności inwestycyjnej miasta. Zakres uzbrajania terenów inwestycyjnych w infrastrukturę drogową obejmuje budowę ul. Fortecznej (droga serwisowa wzdłuż ul. Grudziądzkiej), fragmentu ul. Polnej (nowego odcinka łączącego ul. Polną i ul. Grudziądzką) oraz fragmentu ul. Strobanda w północnej części całego obszaru inwestycji.
Widok terenów inwestycyjnych JAR od strony ul. Grudziądzkiej (drogi krajowej nr 91)
Dobre warunki pogodowe w sezonie zimowym pozwoliły drogowcom wykonać znaczny zakres prac przewidzianych w harmonogramie. Na początku marca zaawansowanie rzeczowe robót branży drogowej osiągnęło już 68% (dotychczas ok. 4,4 mln zł z kontraktu o wartości 9,7 mln). Z kolei postęp robót branży elektrycznej (oświetlenie uliczne) wynosi ok. 40%.
Postęp prac na nowym odcinku łączącym ul. Polną i ul. Grudziądzką
Na 300-metrowym odcinku ul. Polnej od skrzyżowania z ul. Forteczną do ul. Grudziądzkiej drogowcy wykonali nowe dwie jezdnie (nawierzchnia z mieszanki mineralno-asfaltowej - warstwa wiążąca), chodniki z kostki brukowej betonowej, krawężniki i obrzeża betonowe oraz położyli warstwę podbudowy pod drogi rowerowe. Na omawianym odcinku wykonano również zatoki autobusowe z kostki granitowej i zamontowano słupy pod nowe oświetlenie uliczne.
Nowa infrastruktura drogowa na ul. Polnej – widok od ul. Grudziądzkiej
ul. Forteczna nabiera kształtów – widok od strony skrzyżowania z ul. Polną
Podobny zakres prac (jak w przypadku odcinka nowej ul. Polnej) został wykonany na ponad 2-kilometrowym odcinku ul. Fortecznej, przebiegającym od ul. Polnej wzdłuż ul. Grudziądzkiej w kierunku północnym. Drogowcy wybudowali jedną jezdnię wraz z całą infrastrukturą towarzyszącą – obustronnymi chodnikami, drogą rowerową po stronie wschodniej i oświetleniem. Do wykonania pozostała warstwa ścieralna jezdni i nawierzchnia z masy drogi rowerowej oraz zagospodarowanie terenów zielonych.
ul. Forteczna – nawierzchnia jezdni, obustronne chodniki, droga rowerowa i oświetlenie
ul. Forteczna – pełniąca funkcję drogi serwisowej wzdłuż ul. Grudziądzkiej
Roboty realizowane na końcowym odcinku ul. Fortecznej – widok w kierunku ul. Strobanda
Spory zakres prac został wykonany również na realizowanej równolegle ul. Strobanda na odcinku od skrzyżowania z ul. Forteczną do ul. Grudziądzkiej. Drogowcy zbudowali dwie jezdnie (warstwa wiążąca) i chodniki z kostki brukowej, wykonali warstwę podsypkową pod drogę rowerową oraz zamontowali słupy oświetleniowe. W najbliższym czasie wykonawca będzie kontynuował roboty związane z budową jezdni i drogi rowerowej.
Fragment ul. Strobanda w kierunku drogi krajowej nr 91 – współfinansowany ze środków UE
Roboty budowlane prowadzone na dalszym przebiegu ul. Strobanda w kierunku zachodnim
Oprócz dróg współfinansowanych ze środków RPO, realizowane są również fragmenty układu komunikacyjnego, których budowa przebiega w oparciu o środki pochodzące z budżetu miasta. W ramach tych środków finansowych drogowcy z PBDI rozpoczęli budowę dalszego odcinka ul. Strobanda w kierunku zachodnim, który połączy się w przyszłości z planowanym odcinkiem ul. Watzenrodego. Jednocześnie 11 marca ruszyła rozbudowa 600-metrowego odcinka ul. Polnej od skrzyżowania z ul. Ugory do skrzyżowania z ul. Forteczną. Dzięki dobudowanej drugiej jezdni i nowej infrastrukturze poprawi się przepustowość i płynność ruchu w tej części miasta.
Odcinek ul. Polnej od skrzyżowania z ul. Ugory do ul. Fortecznej – korytowanie pod drugą jezdnię - zakres finansowany ze środków budżetu miasta
Realizowany odcinek nowego przebiegu ul. Polnej w kierunku skrzyżowania z ul. Forteczną i drogą krajową 91 – finansowany ze środków budżetu miasta
W ramach terenów inwestycyjnych JAR swoje miejsce znalazł obszar przewidziany dla realizacji budownictwa mieszkaniowego (na zdjęciu budynki przy ul. Watzenrodego)
Rewitalizacja terenów JAR stanowi istotny element rozwoju miasta i jest efektem konsekwentnej polityki władz samorządowych Torunia, której celem jest rozwój gospodarczy i podnoszenie atrakcyjności inwestycyjnej miasta. Zakres uzbrajania terenów inwestycyjnych w infrastrukturę drogową obejmuje budowę ul. Fortecznej (droga serwisowa wzdłuż ul. Grudziądzkiej), fragmentu ul. Polnej (nowego odcinka łączącego ul. Polną i ul. Grudziądzką) oraz fragmentu ul. Strobanda w północnej części całego obszaru inwestycji.
Widok terenów inwestycyjnych JAR od strony ul. Grudziądzkiej (drogi krajowej nr 91)
Dobre warunki pogodowe w sezonie zimowym pozwoliły drogowcom wykonać znaczny zakres prac przewidzianych w harmonogramie. Na początku marca zaawansowanie rzeczowe robót branży drogowej osiągnęło już 68% (dotychczas ok. 4,4 mln zł z kontraktu o wartości 9,7 mln). Z kolei postęp robót branży elektrycznej (oświetlenie uliczne) wynosi ok. 40%.
Postęp prac na nowym odcinku łączącym ul. Polną i ul. Grudziądzką
Na 300-metrowym odcinku ul. Polnej od skrzyżowania z ul. Forteczną do ul. Grudziądzkiej drogowcy wykonali nowe dwie jezdnie (nawierzchnia z mieszanki mineralno-asfaltowej - warstwa wiążąca), chodniki z kostki brukowej betonowej, krawężniki i obrzeża betonowe oraz położyli warstwę podbudowy pod drogi rowerowe. Na omawianym odcinku wykonano również zatoki autobusowe z kostki granitowej i zamontowano słupy pod nowe oświetlenie uliczne.
Nowa infrastruktura drogowa na ul. Polnej – widok od ul. Grudziądzkiej
ul. Forteczna nabiera kształtów – widok od strony skrzyżowania z ul. Polną
Podobny zakres prac (jak w przypadku odcinka nowej ul. Polnej) został wykonany na ponad 2-kilometrowym odcinku ul. Fortecznej, przebiegającym od ul. Polnej wzdłuż ul. Grudziądzkiej w kierunku północnym. Drogowcy wybudowali jedną jezdnię wraz z całą infrastrukturą towarzyszącą – obustronnymi chodnikami, drogą rowerową po stronie wschodniej i oświetleniem. Do wykonania pozostała warstwa ścieralna jezdni i nawierzchnia z masy drogi rowerowej oraz zagospodarowanie terenów zielonych.
ul. Forteczna – nawierzchnia jezdni, obustronne chodniki, droga rowerowa i oświetlenie
ul. Forteczna – pełniąca funkcję drogi serwisowej wzdłuż ul. Grudziądzkiej
Roboty realizowane na końcowym odcinku ul. Fortecznej – widok w kierunku ul. Strobanda
Spory zakres prac został wykonany również na realizowanej równolegle ul. Strobanda na odcinku od skrzyżowania z ul. Forteczną do ul. Grudziądzkiej. Drogowcy zbudowali dwie jezdnie (warstwa wiążąca) i chodniki z kostki brukowej, wykonali warstwę podsypkową pod drogę rowerową oraz zamontowali słupy oświetleniowe. W najbliższym czasie wykonawca będzie kontynuował roboty związane z budową jezdni i drogi rowerowej.
Fragment ul. Strobanda w kierunku drogi krajowej nr 91 – współfinansowany ze środków UE
Roboty budowlane prowadzone na dalszym przebiegu ul. Strobanda w kierunku zachodnim
Oprócz dróg współfinansowanych ze środków RPO, realizowane są również fragmenty układu komunikacyjnego, których budowa przebiega w oparciu o środki pochodzące z budżetu miasta. W ramach tych środków finansowych drogowcy z PBDI rozpoczęli budowę dalszego odcinka ul. Strobanda w kierunku zachodnim, który połączy się w przyszłości z planowanym odcinkiem ul. Watzenrodego. Jednocześnie 11 marca ruszyła rozbudowa 600-metrowego odcinka ul. Polnej od skrzyżowania z ul. Ugory do skrzyżowania z ul. Forteczną. Dzięki dobudowanej drugiej jezdni i nowej infrastrukturze poprawi się przepustowość i płynność ruchu w tej części miasta.
Odcinek ul. Polnej od skrzyżowania z ul. Ugory do ul. Fortecznej – korytowanie pod drugą jezdnię - zakres finansowany ze środków budżetu miasta
Realizowany odcinek nowego przebiegu ul. Polnej w kierunku skrzyżowania z ul. Forteczną i drogą krajową 91 – finansowany ze środków budżetu miasta
Informacja II
Teren po dawnej jednostce wojskowej, potocznie nazwany JAR jest obecnie najbardziej dynamicznie rozwijającym się obszarem w mieście. Na obszarze liczącym ponad czterysta hektarów developerzy w szybkim tempie budują nowe budynki mieszkalne. W najbliższej przyszłości powstanie tu nowa zabudowa jedno i wielorodzinna oraz pas pod usługi, handel i lekki przemysł.
Na terenach JAR powstaje podstawowy układ drogowy obsługujący nowe osiedle
W latach 2011-2012 na osiedlu JAR wybudowano odcinki jezdni z dwoma pasami ruchu na ul. Ugory oraz ul. Watzenrodego. Z kolei w 2013 r. zrealizowano ponad 100-metrowy odcinek ul. Traktorowej od skrzyżowania ul. Polnej z ul. Ugory do ul. Elektrycznej. Teraz nadszedł czas na uzbrojenie terenów położonych w rejonie ulic: Grudziądzkiej, Polnej i Ugory. W ramach projektu współfinansowanego ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego WK-P drogowcy budują ulicę Forteczną, odcinek ul. Strobanda i dobudowują odcinek ul. Polnej od skrzyżowania z ul. Forteczną do ul. Grudziądzkiej.
Ulica Watzenrodego jest częścią układu komunikacyjnego na osiedlu JAR. Odcinek zrealizowany w latach 2011-2012 był finansowany ze środków budżetu miasta.
Obecnie trwają zaawansowane roboty na ul. Polnej od skrzyżowania z ul. Forteczną do ul. Grudziądzkiej. Na odcinku ok. 300 m powstaje nowy układ dwujezdniowy wraz z chodnikami, odwodnieniem, oświetleniem i drogą rowerową. Do tej pory została wykonana podbudowa z kruszywa, ułożono kable pod przyszłe oświetlenie i ustawiono krawężniki. W przyszłym roku ruszy rozbudowa odcinka ul. Polnej od skrzyżowania z ul. Ugory do ul. Fortecznej o długości ok. 600 m. W swoim docelowym dwujezdniowym kształcie ul. Polna zyska całkowicie miejski charakter i wpłynie na poprawę przepustowości i płynności ruchu w tej części miasta.
Fragment nowej ul. Polnej na odcinku od ul. Fortecznej do ul. Grudziądzkiej
Widok dobudowanego fragmentu ul. Polnej od ul. Grudziądzkiej
Jednocześnie drogowcy kontynuują prace związane z budową ulicy Fortecznej na odcinku o długości ponad 2 km, łączącej ul. Polną z fragmentem ul. Strobanda. Gruntowa droga przebiegająca równolegle do ul. Grudziądzkiej zmienia się w nowoczesny układ komunikacyjny, który w niedalekiej przyszłości będzie obsługiwał pas usługowo-handlowy. Powstaje tam jedna jezdnia z dwoma pasami ruchu, chodnik, droga rowerowa, odwodnienie i oświetlenie. Do chwili obecnej wykonano podbudowę z kruszywa i ustawiono krawężniki.
Wykonana podbudowa z kruszywa i krawężniki na budowanej ul. Fortecznej. Widok od strony ul. Polnej w kierunku północnym.
Fragment ul. Fortecznej przebiegający równolegle do ul. Grudziądzkiej. Widok od strony skrzyżowania z ul. Strobanda w kierunku południowym.
W północnej części osiedla trwają prace budowlane na realizowanym fragmencie ul. Strobanda. Na odcinku, który łączy się z ul. Grudziądzką i Forteczną regulowane są studnie i układane są kable pod przyszłe oświetlenie. Wykonywane są również dolne warstwy podbudowy pod przyszłą konstrukcję jezdni. Niedługo drogowcy rozpoczną budowę dalszego odcinka Strobanda w kierunku zachodnim, który połączy się z równolegle budowanym odcinkiem ul. Watzenrodego. W ten sposób powstanie podstawowy układ komunikacyjny, obsługujący zarówno zabudowę mieszkaniową jak i strefę handlowo-usługową.
Budowa fragmentu ul. Strobanda – umożliwi połączenie z ul. Grudziądzką
Fragment ul. Strobanda w budowie – drogowcy wykonują prace stabilizacyjne gruntu
W zakresie zadania współfinansowanym ze środków Unii Europejskiej znalazła się również przebudowa fragmentu ul. Polnej na odcinku od ul. Fortecznej do ul. Grudziądzkiej
Przypomnijmy, że realizacja projektu przebiega w oparciu o dofinansowanie ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2007-2013 (Oś priorytetowa 5 – Wzmocnienie konkurencyjności przedsiębiorstw, Działanie 5.6 – Kompleksowe uzbrojenie terenów pod inwestycje).
Na terenach JAR powstaje podstawowy układ drogowy obsługujący nowe osiedle
W latach 2011-2012 na osiedlu JAR wybudowano odcinki jezdni z dwoma pasami ruchu na ul. Ugory oraz ul. Watzenrodego. Z kolei w 2013 r. zrealizowano ponad 100-metrowy odcinek ul. Traktorowej od skrzyżowania ul. Polnej z ul. Ugory do ul. Elektrycznej. Teraz nadszedł czas na uzbrojenie terenów położonych w rejonie ulic: Grudziądzkiej, Polnej i Ugory. W ramach projektu współfinansowanego ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego WK-P drogowcy budują ulicę Forteczną, odcinek ul. Strobanda i dobudowują odcinek ul. Polnej od skrzyżowania z ul. Forteczną do ul. Grudziądzkiej.
Ulica Watzenrodego jest częścią układu komunikacyjnego na osiedlu JAR. Odcinek zrealizowany w latach 2011-2012 był finansowany ze środków budżetu miasta.
Obecnie trwają zaawansowane roboty na ul. Polnej od skrzyżowania z ul. Forteczną do ul. Grudziądzkiej. Na odcinku ok. 300 m powstaje nowy układ dwujezdniowy wraz z chodnikami, odwodnieniem, oświetleniem i drogą rowerową. Do tej pory została wykonana podbudowa z kruszywa, ułożono kable pod przyszłe oświetlenie i ustawiono krawężniki. W przyszłym roku ruszy rozbudowa odcinka ul. Polnej od skrzyżowania z ul. Ugory do ul. Fortecznej o długości ok. 600 m. W swoim docelowym dwujezdniowym kształcie ul. Polna zyska całkowicie miejski charakter i wpłynie na poprawę przepustowości i płynności ruchu w tej części miasta.
Fragment nowej ul. Polnej na odcinku od ul. Fortecznej do ul. Grudziądzkiej
Widok dobudowanego fragmentu ul. Polnej od ul. Grudziądzkiej
Jednocześnie drogowcy kontynuują prace związane z budową ulicy Fortecznej na odcinku o długości ponad 2 km, łączącej ul. Polną z fragmentem ul. Strobanda. Gruntowa droga przebiegająca równolegle do ul. Grudziądzkiej zmienia się w nowoczesny układ komunikacyjny, który w niedalekiej przyszłości będzie obsługiwał pas usługowo-handlowy. Powstaje tam jedna jezdnia z dwoma pasami ruchu, chodnik, droga rowerowa, odwodnienie i oświetlenie. Do chwili obecnej wykonano podbudowę z kruszywa i ustawiono krawężniki.
Wykonana podbudowa z kruszywa i krawężniki na budowanej ul. Fortecznej. Widok od strony ul. Polnej w kierunku północnym.
Fragment ul. Fortecznej przebiegający równolegle do ul. Grudziądzkiej. Widok od strony skrzyżowania z ul. Strobanda w kierunku południowym.
W północnej części osiedla trwają prace budowlane na realizowanym fragmencie ul. Strobanda. Na odcinku, który łączy się z ul. Grudziądzką i Forteczną regulowane są studnie i układane są kable pod przyszłe oświetlenie. Wykonywane są również dolne warstwy podbudowy pod przyszłą konstrukcję jezdni. Niedługo drogowcy rozpoczną budowę dalszego odcinka Strobanda w kierunku zachodnim, który połączy się z równolegle budowanym odcinkiem ul. Watzenrodego. W ten sposób powstanie podstawowy układ komunikacyjny, obsługujący zarówno zabudowę mieszkaniową jak i strefę handlowo-usługową.
Budowa fragmentu ul. Strobanda – umożliwi połączenie z ul. Grudziądzką
Fragment ul. Strobanda w budowie – drogowcy wykonują prace stabilizacyjne gruntu
W zakresie zadania współfinansowanym ze środków Unii Europejskiej znalazła się również przebudowa fragmentu ul. Polnej na odcinku od ul. Fortecznej do ul. Grudziądzkiej
Przypomnijmy, że realizacja projektu przebiega w oparciu o dofinansowanie ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2007-2013 (Oś priorytetowa 5 – Wzmocnienie konkurencyjności przedsiębiorstw, Działanie 5.6 – Kompleksowe uzbrojenie terenów pod inwestycje).
Informacja I
Miejski Zarząd Dróg rozpoczął realizację rzeczową projektu pn. "Uzbrojenie terenów inwestycyjnych położonych w rejonie ulic: Grudziądzka, Polna, Ugory". Celem przedsięwzięcia jest przygotowanie pod inwestycje ww. terenów, na których znajdują się działki przewidziane pod zabudowę mieszkaniową i działalność gospodarczą. W ramach zadania planuje się budowę ul. Fortecznej, fragmentu ul. Polnej i ul. H. Strobanda wraz z całą infrastrukturą towarzyszącą - chodnikami, ścieżkami rowerowymi i oświetleniem ulicznym. Dzięki tym działaniom z pewnością zwiększy się dostępność komunikacyjna mieszkańców nowego osiedla, a w ślad za tym atrakcyjność inwestycyjna byłych terenów wojskowych JAR.
Fragment ulicy Polnej przed przebudową
Realizacja projektu będzie przebiegać w oparciu o dofinansowanie ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego. Gminie Miasta Toruń udało się pozyskać fundusze z Działania 5.6 - Kompleksowe uzbrojenie terenów pod inwestycje (Oś priorytetowa 5 - Wzmocnienie konkurencyjności przedsiębiorstw).
Uroczyste podpisanie umowy o dofinansowanie projektu
18 września 2014 r. odbyło się uroczyste podpisanie umowy o dofinansowanie projektu, dzięki czemu 85% kosztów zadania zostanie pokryte ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego WK-P. Na koszt całkowity zadania, który wynosi 12 737 237,49 zł, składają się roboty budowlane, prace przygotowawcze, promocja projektu i audyt zewnętrzny. Dofinansowanie wynosi 10 826 651,86 zł. 15 września podpisano umowę z wykonawcą robót budowlanych - Przedsiębiorstwem Budownictwa Drogowo-Inżynieryjnego S.A. z Torunia.
Marszałek Województwa Kujawsko-Pomorskiego - Piotr Całbecki i Prezydent Miasta Torunia - Michał Zaleski
Fragment ulicy Polnej przed przebudową
Realizacja projektu będzie przebiegać w oparciu o dofinansowanie ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego. Gminie Miasta Toruń udało się pozyskać fundusze z Działania 5.6 - Kompleksowe uzbrojenie terenów pod inwestycje (Oś priorytetowa 5 - Wzmocnienie konkurencyjności przedsiębiorstw).
Uroczyste podpisanie umowy o dofinansowanie projektu
18 września 2014 r. odbyło się uroczyste podpisanie umowy o dofinansowanie projektu, dzięki czemu 85% kosztów zadania zostanie pokryte ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego WK-P. Na koszt całkowity zadania, który wynosi 12 737 237,49 zł, składają się roboty budowlane, prace przygotowawcze, promocja projektu i audyt zewnętrzny. Dofinansowanie wynosi 10 826 651,86 zł. 15 września podpisano umowę z wykonawcą robót budowlanych - Przedsiębiorstwem Budownictwa Drogowo-Inżynieryjnego S.A. z Torunia.
Marszałek Województwa Kujawsko-Pomorskiego - Piotr Całbecki i Prezydent Miasta Torunia - Michał Zaleski
metryczka
Wytworzył: Piotr Kurasz (23 września 2014)
Opublikował: Mariusz Gajek (29 września 2014, 14:53:44)
Ostatnia zmiana: Mariusz Gajek (24 marca 2015, 11:52:11)
Zmieniono: Wprowadzenie III informacji
rejestr zmian tej informacji »
Liczba odsłon: 5182