
Plac Hoffmana | Szosa Lubicka zadanie II | Łódzka | Nieprawidłowości lub nadużycia w PO IiŚ 2014-2020
pl. Bpa Chrapka
pl. Bpa Chrapka

Szosa Lubicka zadanie II
Projekt
współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego
w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko
Miejski Zarząd Dróg zakończył realizację projektu kluczowego pn. „Modernizacja ul. Szosa Lubicka w Toruniu. Zadanie 2 - Odcinek od Strugi Lubickiej do węzła Lubicz (A1)”,
współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju
Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko
na lata 2007-2013. Nieprzerwane starania Gminy Miasta Toruń doprowadziły
do tego, że w sierpniu 2010 r. inwestycja została wpisana na listę
projektów indywidualnych Programu Operacyjnego Infrastruktura i
Środowisko, kwalifikując się jako projekt kluczowy w osi priorytetowej
VIII – Bezpieczeństwo transportu i krajowe sieci transportowe, Działanie
8.2 – Drogi krajowe poza siecią TEN-T. Dzięki sprawnemu przygotowaniu
dokumentacji aplikacyjnej, Toruń otrzymał dofinansowanie w wysokości
przeszło 28 mln zł, co stanowi 85% kosztów kwalifikowanych projektu.
Całkowity koszt projektu wyniósł 38 038 113 zł.

Modernizacja Szosy Lubickiej była możliwa dzięki wsparciu ze środków Unii Europejskiej
Drugi etap modernizacji Szosy Lubickiej na odcinku od Strugi Lubickiej do węzła autostradowego A1 rozpoczął się w 2010 r. Wykonawcą robót było Konsorcjum Eurovia Polska S.A. i Eurovia CS a.s. pod nadzorem inwestorskim Dro-Konsult Sp. z o.o. z Warszawy. Inwestycję udało się zakończyć zgodnie z terminem – wyznaczonym na 30 listopada 2011 r.

Uroczyste otwarcie zmodernizowanej drogi odbyło się 25 listopada 2011 r.

Prezydent Miasta Torunia Michał Zaleski podczas przemówienia
- Nikogo nie trzeba przekonywać, jak ważna to inwestycja dla miasta. Toruński węzeł to póki co pierwsze i jedyne połączenie Torunia z autostradą, bo budowa węzła Turzno jeszcze się nie rozpoczęła. Starania o pieniądze unijne na przebudowę Szosy Lubickiej trwały długo, ale okazały się skuteczne. Cieszy, że oddajemy drogę do użytku pięć dni przed terminem - mówił podczas otwarcia drogi prezydent Torunia Michał Zaleski.

Pierwsze elementy wiaduktu były montowane pod koniec czerwca 2010 r.
Przedmiotem zadania była modernizacja Szosy Lubickiej na odcinku od Strugi Lubickiej do węzła Lubicz. W ramach prac budowlanych dokonano włączenia wylotu z Torunia w układ drogowy realizowany na potrzeby autostrady A1 poprzez wykonanie drugiej nowej jezdni, modernizację istniejącej jezdni oraz wykonanie wiaduktu drogowego, umożliwiającego bezkolizyjny przejazd przez istniejące tory kolejowe. Dzięki temu powstał dwujezdniowy układ drogowy o długości ok. 1 km wraz z wiaduktem o długości 64 m.
Drogowcy z Eurovii wybudowali również ok. 1,3 km dróg serwisowych, tworzących połączenie z dotychczas istniejącą siecią dróg lokalnych. Oprócz robót drogowych i mostowych, wykonano również prace związane z kanalizacją deszczową, oświetleniem i branżą telekomunikacyjną. Usunięto szereg kolizji z istniejącą siecią elektroenergetyczną i nasadzono zieleń.

Zaawansowane prace mostowe – wiadukt kolejowy 2 miesiące później

Część nowej infrastruktury drogowej: łącznica pod wiaduktem (kwiecień 2011 r.)
W ramach projektu wykonano następujące roboty drogowe i mostowe:Modernizacja Szosy Lubickiej była możliwa dzięki wsparciu ze środków Unii Europejskiej
Drugi etap modernizacji Szosy Lubickiej na odcinku od Strugi Lubickiej do węzła autostradowego A1 rozpoczął się w 2010 r. Wykonawcą robót było Konsorcjum Eurovia Polska S.A. i Eurovia CS a.s. pod nadzorem inwestorskim Dro-Konsult Sp. z o.o. z Warszawy. Inwestycję udało się zakończyć zgodnie z terminem – wyznaczonym na 30 listopada 2011 r.
Uroczyste otwarcie zmodernizowanej drogi odbyło się 25 listopada 2011 r.
Prezydent Miasta Torunia Michał Zaleski podczas przemówienia
- Nikogo nie trzeba przekonywać, jak ważna to inwestycja dla miasta. Toruński węzeł to póki co pierwsze i jedyne połączenie Torunia z autostradą, bo budowa węzła Turzno jeszcze się nie rozpoczęła. Starania o pieniądze unijne na przebudowę Szosy Lubickiej trwały długo, ale okazały się skuteczne. Cieszy, że oddajemy drogę do użytku pięć dni przed terminem - mówił podczas otwarcia drogi prezydent Torunia Michał Zaleski.
Pierwsze elementy wiaduktu były montowane pod koniec czerwca 2010 r.
Przedmiotem zadania była modernizacja Szosy Lubickiej na odcinku od Strugi Lubickiej do węzła Lubicz. W ramach prac budowlanych dokonano włączenia wylotu z Torunia w układ drogowy realizowany na potrzeby autostrady A1 poprzez wykonanie drugiej nowej jezdni, modernizację istniejącej jezdni oraz wykonanie wiaduktu drogowego, umożliwiającego bezkolizyjny przejazd przez istniejące tory kolejowe. Dzięki temu powstał dwujezdniowy układ drogowy o długości ok. 1 km wraz z wiaduktem o długości 64 m.
Drogowcy z Eurovii wybudowali również ok. 1,3 km dróg serwisowych, tworzących połączenie z dotychczas istniejącą siecią dróg lokalnych. Oprócz robót drogowych i mostowych, wykonano również prace związane z kanalizacją deszczową, oświetleniem i branżą telekomunikacyjną. Usunięto szereg kolizji z istniejącą siecią elektroenergetyczną i nasadzono zieleń.
Zaawansowane prace mostowe – wiadukt kolejowy 2 miesiące później
Część nowej infrastruktury drogowej: łącznica pod wiaduktem (kwiecień 2011 r.)
• ulicę Szosa Lubicka - dwie jezdnie, każda z trzema pasami ruchu o długości ok. 1 km (z wiaduktem)
• dojazd do Jedwabna 460 m
• dojazd do Lubicza 260 m
• dojazd do osiedla Bielawy 360 m
• odcinek pod wiaduktem 180 m
• przepust dla obu jezdni ul. Szosa Lubicka 57 m
• ściany oporowe długości odpowiednio 31 m i 74 m
• wiadukt nad linią kolejową Toruń - Sierpc o długości 64 m
Łącznica przy firmie Staler – wykonana warstwa wiążąc
Prace na końcowym odcinku budowy – przy połączeniu z węzłem A1
Dokończenie trasy wylotowej ul. Szosa Lubicka było jednym z najważniejszych zadań drogowych dla miasta Torunia. Modernizacja tego fragmentu drogi umożliwiło poprawne włączenie miasta w układ autostradowy A1 i odblokowanie ruchu kołowego we wschodniej części miasta. Dzięki realizacji projektu poprawił się stan infrastruktury drogowej oraz płynność i bezpieczeństwo ruchu drogowego.
Dwie jezdnie - każda po trzy pasy ruchu poprawiły płynność ruchu
Warto przypomnieć:
Modernizacja w/w odcinka stanowiła kontynuację przebudowy Szosy Lubickiej, realizowanej w latach 2005-2006. W pierwszym etapie przebudowany został prawie dwukilometrowy odcinek od skrzyżowania z ulicą Olsztyńską do Strugi Lubickiej. Wówczas niebezpieczna, jednojezdniowa droga została poszerzona do dwujezdniowej, powstały dwa skrzyżowania i bezkolizyjne podziemne przejście dla pieszych. Koszt całkowity I etapu wyniósł 23 mln, a 75% z tej kwoty udało się odzyskać ze środków unijnych. Wykonawcą robót budowlanych była firma Strabag.
metryczka
Wytworzył: Piotr Kurasz (27 lutego 2012)
Opublikował: Mariusz Gajek (9 marca 2012, 09:05:46)
Ostatnia zmiana: Mariusz Gajek (9 marca 2012, 09:19:04)
Zmieniono: Poprawki redakcyjne - wstawienie zdjęcia
rejestr zmian tej informacji »
Liczba odsłon: 4597